Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Occupational Role")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 13580

  • Page / 544
Export

Selection :

  • and

L'évaluation des acquis des élèves : Un fil rouge pour l'inspecteur? = Students' previous knowledge acquisition evaluation: a constant goal for the inspector?BARDY, Anne-Marie.Administration et éducation (Paris). 2005, Num 108, pp 113-116, issn 0222-674X, 4 p.Article

L'encadrement : Force ou faiblesse de l'Ecole française = Managerial staff : Strength and weakness of french educationGRELLIER, Y.Administration et éducation (Paris). 1998, Num 77, pp 21-27, issn 0222-674XConference Paper

Jalons pour une éthique de l'accompagnement de formation = Hints and landmarks for an ethics in the field of adult education practicesBOURGEAULT, Guy.Education permanente. 2002, Num 153, pp 219-229, issn 0339-7513, 11 p., 259, 265 [13 p.]Article

Quand l'IA-IPR est multiacadémique = When the IA-IPR is multiacademicMATRINGE, Francois.Administration et éducation (Paris). 2005, Num 108, pp 161-166, issn 0222-674X, 6 p.Article

Le chef d'établissement et le CASU : Chef d'établissement aujourd'hui = The principal and the CASUAUDEGUY, Laure.Administration et éducation (Paris). 2005, Num 105, pp 59-63, issn 0222-674X, 5 p.Article

'I don't do the mothering role that lots of female teachers do' : male teachers, gender, power and social organisationHAASE, Malcolm.British journal of sociology of education. 2008, Vol 29, Num 6, pp 597-608, issn 0142-5692, 12 p.Article

Perspectives on the scholarship of teaching = Les perspectives liées au savoir enseignerFINCHER, Ruth-Mane E; WORK, Janis A.Medical education (Oxford. Print). 2006, Vol 40, Num 4, pp 293-295, issn 0308-0110, 3 p.Article

Quelles perspectives pour les formateurs en soins infirmiers ? = What perspectives for trainers in medecine?NOëL-HUREAUX, Elisabeth.Education permanente. 2005, Num 165, pp 189-200, issn 0339-7513, 12 p.Article

University-based sociological practice: one exampleBEAL, G. M.The American sociologist. 1991, Vol 22, Num 3-4, pp 244-245, issn 0003-1232Article

L'information et les étapes de la connaissance journalistique face à la critique = News and the stages of journalistic knowledge faced with critiqueBARTHELEMY, Michel.Réseaux (Issy-les-Moulineaux). 2007, Num 143, issn 0751-7971, 7, 177-228, 292 [54 p.]Article

Gedanken zur Qualität von Beratung : Le conseil dans l'enseignement et dans la formation = Réflexions sur la qualité du conseil = Reflections on the quality of adviceLUINI, Elisabeth Fröhlich.Education permanente (Zürich). 2003, Vol 37, Num 1, pp 28-30, issn 0258-9877, 3 p.Article

Le métier de Conseiller Principal d'Education et l'influence des facteurs locaux = The work of a CPE and the influence of local factorsBARTHELEMY, Véronique.Les Dossiers des sciences de l'éducation. 1999, Num 2, pp 43-58, issn 1296-2104Article

The European University in the global landscape of the 21st centuryKUKLINSKI, A.Scientometrics (Print). 1999, Vol 45, Num 3, pp 561-564, issn 0138-9130Conference Paper

Les corps d'inspection en académie = Inspection staff in academiesMAROIS, William.Administration et éducation (Paris). 2005, Num 108, pp 59-62, issn 0222-674X, 4 p.Article

J'ai enfilé un habit d'arlequin = Dressed up as an arlequin..AUBIN-MARCHAL, Nicole.Administration et éducation (Paris). 2005, Num 108, pp 149-153, issn 0222-674X, 5 p.Article

El perfil de los jefes de estudios de los centros educativos = The profile of Directors of Studies in schools = Le profil des directeurs d'études dans les écolesCABALLERO MARTINEZ, Juan; CABALLERO RODRIGUEZ, Katia.Innovación educativa. 2005, Num 15, pp 259-274, issn 1130-8656, 16 p.Article

Early introduction to interprofessional learning: a simulated ward environment = Introduction précoce à l'apprentissage interprofessionnel : une simulation de mise en situation professionnelleKER, Jean; MOLE, Lesley; BRADLEY, Paul et al.Medical education (Oxford. Print). 2003, Vol 37, Num 3, pp 248-255, issn 0308-0110, 8 p.Article

Promotion to middle management: some practitioners' perceptions = Les promotions des enseignants à des postes de cadres moyens : le point de vue des intéressésFLETCHER-CAMPBELL, Felicity.Educational research (Windsor). 2003, Vol 45, Num 1, pp 1-15, issn 0013-1881, 15 p.Article

Problems and paradoxes in beginning teacher support: issue concerning school administrators = Problèmes et paradoxes dans le soutien des enseignants débutants : à propos des chefs d'établissementsCOLE, A. L.Alberta journal of educational research. 1994, Vol 40, Num 3, pp 297-318, issn 0002-4805Article

Evaluer ou contrôler. Contribution à la réflexion sur le rôle pédagogique des personnels de direction : La direction d'établissement scolaire = To assess or to control. Reflexion on the educational role of the administrative staff : Management of teaching institutionsPICQUENOT, A.Recherche et formation (Paris. 1987). 1993, Num 14, pp 55-69, issn 0988-1824Article

Du juste usage des émotions Le rôle institutionnel des policier(e)s chargé(e)s de la lutte contre le proxénétismeMAINSANT, Gwénaëlle.Déviance et société (Revue). 2010, Vol 34, Num 2, pp 253-265, issn 0378-7931, 13 p.Article

Young Peoples' Representations of 'Atypical' Work in English SocietyCRAFTER, Sarah; O'DELL, Lindsay; DE ABREU, Guida et al.Children & society. 2009, Vol 23, Num 3, pp 176-188, issn 0951-0605, 13 p.Article

Education and globalization : redefining the role of the educational professional = Education et mondialisation : redéfinir le rôle du professionel de l'éducationBOTTERY, Mike.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 1, pp 95-113, issn 0013-1911, 19 p.Article

Comment peut-on être formateurs d'adultes ? = How to be a teacher in further education ?GRAVE, Patrick.Les Dossiers des sciences de l'éducation. 2004, Num 11, pp 25-36, issn 1296-2104, 12 p.Article

Lernberatung: Das Lernen beraten : Le conseil dans l'enseignement et dans la formation = Le conseil dans un processus de formation = Advice in training processHUFSCHMID, Esther.Education permanente (Zürich). 2003, Vol 37, Num 1, pp 36-38, issn 0258-9877, 3 p.Article

  • Page / 544